حساباتو تیک کن

خیابان ولیعصر - روبروی پارک ملت - برج سایه - طبقه هفتم - واحد یک

برون سپاری حسابداری رستوران و مزایای آن

برون سپاری حسابداری رستوران

برون سپاری حسابداری رستوران یکی از گزینه های جدیدی است که برای انجام حسابداری رستوران ها پیشنهاد می شود. در دنیای امروز، رستوران ها نیز مانند سایر کسب و کارها با مسائل متعددی روبرو هستند که برای رفع آن ها به راهکارهای نوآورانه نیاز است. یکی از این موارد، حسابداری است. به همین جهت در ادامه به بررسی برون سپاری حسابداری رستوران پرداخته و مزیت های آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

مزایای برون سپاری حسابداری رستوران

برون سپاری حسابداری به چه معناست؟

مفهوم برون سپاری حسابداری چندسالی است که بر سر زبان ها افتاده است. در اصل، در فرآیند برون سپاری حسابداری، رستوران وظایف حسابداری مجموعه خود را به یک شرکت یا مجموعه حسابداری واگذار می کند. بدین ترتیب فعالیت های مرتبط با حسابداری، امور مالی، کنترل داخلی، تهیه صورت های مالی رستوران، گزارشات مالیاتی، مدیریت حساب و… به یک یا چند مجموعه تخصصی حسابداری واگذار می شود.

این ایده موجب می شود تا رستوران ها وظایف و مواردی که نیاز به تخصص دارند را به متخصص آن امر واگذار کرده و تمرکز خود را بر روی منابعی بگذارند که در کسب و کار خود موجود است. این امر موجبات تمرکز بر کسب درآمد بیشتر و بهبود کیفیت کار را ایجاد می نماید.

 

برون سپاری حسابداری رستوران چه مزایایی دارد؟

همان طور که مطرح شد، برون سپاری حسابداری رستوران موجب می شود که این بخش از وظایف کسب و کار به تیمی متخصص ارجاع شود. این امر قطعا با مزایایی همراه خواهد بود که شامل موارد زیر هستند:

 

صرفه جویی در هزینه های رستوران

استخدام حسابدار برای رستوران با هزینه های متعددی همراه است. به طور کلی، استخدام نیروی انسانی در هر مجموعه ای، یکی از مهم ترین موارد هزینه های کسب و کار به شمار می آید. این موضوع در مورد رستوران ها نیز صدق می کند.

بر همین اساس، برای کاهش هزینه های مربوط به استخدام نیروی انسانی می توان برای برون سپاری حسابداری رستوران به مجموعه های تخصصی اقدام نمود. بدین ترتیب دیگر نیازی ندارید برای رستوران خود حسابدار یا تیم حسابداری استخدام کنید. در عوض هزینه ای را به طور ثابت به یک شرکت حسابداری پرداخت می کنید تا با استفاده از تخصص خود، برای انجام امور مالی و حسابداری رستوران شما اقدام کنند.

همچنین بخوانید: کاست کنترل (cost control) ، مدیریت و کنترل هزینه های رستوران

 

استفاده از افراد ماهر و متخصص در زمینه حسابداری

یکی از مهم ترین مزیت های برون سپاری حسابداری به شرکت های تخصصی، استفاده از مهارت، تجربه و تخصص افراد حاذق این حوزه است. شرکت های تخصصی حسابداری غالبا افرادی را به استخدام خود در می آورند که از تجربه و مهارت بالایی برخوردار بوده و می توانند با دانش فنی و تجربه خود امور حسابداری رستوران ها را بر عهده بگیرند. بدین ترتیب می توانید با خیال راحت امور حسابداری رستوران خود را برون سپاری کنید و مطمئن باشید که به بهترین نحو ممکن انجام می شود.

 

تمرکز بر خدمات اصلی رستوران

برون سپاری حسابداری رستوران با انتقال وظایف حسابداری و بررسی امور مالی و مالیاتی رستوران به مجموعه ای متخصص، سعی می کند تا بر روی خدمات خود متمرکز شود. در اصل، با کم شدن یکی از مهم ترین وظایف تخصصی این مجموعه، می توان کیفیت ارائه خدمات به مشتریان را بهبود بخشید. بدین ترتیب تمرکز مدیریت رستوران به جای امور مالی و حسابداری بر ارائه خدمات باکیفیت، بهبود کیفیت غذا، تعبیه فضای مناسب، تنوع منو معطوف می شود. این امر موجب رشد و رونق هرچه بیشتر رستوران خواهد شد.

 

افزایش کیفیت و دقت خدمات با برون سپاری حسابداری

همان طور که مطرح شد، شرکت های فعال در زمینه حسابداری، تخصص و تجربه لازم برای انجام امور حسابداری رستوران را دارا می باشند. این مجموعه های تخصصی به شکل اصولی و استاندارد با استفاده از شیوه های نوین حسابداری رستوران به بررسی صورت های مالی می پردازند. بدین ترتیب می توانند کنترل داخلی را به شکل مناسب برای رستوران فراهم آورند. این امر در نهایت به بهبود دقت و کیفیت بررسی امور مالی رستوران منجر می گردد. همچنین می توان در زمینه مالی تصمیم های استراتژیک بهتر و موثرتری را اتخاذ نمود.

 

افزایش انعطاف پذیری و مقیاس پذیری

برون سپاری حسابداری رستوران موجب می شود که این مجموعه برای استفاده از خدمات حسابداری، با انعطاف پذیری بالاتری روبرو باشد. همچنین صاحبان رستوران و مجموعه مدیریت می توانند نوع و میزان خدمات مورد نیاز رستوران خود را مشخص نمایند. علاوه بر این، در صورت لزوم می توان از مقیاس پذیری خدمات حسابداری برای رستوران خود استفاده نمایند. این قابلیت انعطاف پذیری مزیت های گوناگونی را به همراه خواهد داشت. مخصوصا برای رستوران هایی که به دنبال رشد و گسترش بوده یا قصد انتقال تکنولوژی را دارند، می توانند از مزیت های این روش برخوردار شوند.

 

مزایای برون سپاری حسابداری رستوران

کاهش ریسک با برون سپاری حسابداری رستوران

یکی از مزیت های برون سپاری حسابداری رستوران این است که دیگر مدیریت مجموعه رستوران در زمینه امور مالی و حسابداری مسئول نیست. بلکه طبق قرارداد با شرکت حسابداری، تمامی مسئولیت این فرآيند با این شرکت خواهد بود. به همین جهت دیگر نیاز نیست نگران ریسک ها و اشتباهات رایج موجود در فرآیند حسابداری رستوران خود باشید. علاوه بر این، معمولا شرکت های تخصصی حسابداری که در زمینه برون سپاری حسابداری رستوران و سایر مشاغل هستند، برای جبران اشتباهات احتمالی از خدمات بیمه ای استفاده می کنند.

 

جمع بندی

برون سپاری حسابداری رستوران یکی از روش های نوین برای تسهیل و تسریع فرآیندهای مالی رستوران است. همان طور که مطرح شد این روش مزیت های فراوانی نسبت به حسابداری رستوران به شیوه سنتی داشته و در نهایت به رشد کسب و کار، تمرکز بر خدمات و کاهش ریسک منجر می گردد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *