حساباتو تیک کن

خیابان ولیعصر - روبروی پارک ملت - برج سایه - طبقه هفتم - واحد یک

تاریخچه روز حسابدار و هدف از برگزاری این رویداد

به روایتی برخی معتقدند اولین روز جهانی حسابدار در سال 1976 جشن گرفته شد و انجمن حسابداران عمومی کالیفرنیا  این رویداد را برای علاقه مندی جوانان به دنبال کردن حرفه حسابداری برگزار کرد. برخی دیگر معتقدند انجمن حسابداران مدیریت آمریکا  به عنوان بنیان گذار و اولین برگزار کننده این رویداد بوده است.

این جشن برای ترویج حرفه حسابداری برگزار میگردد  و این فرصت برای حسابداران ایجاد شده تا ارتباط بیشتری با همکاران و هم حرفه های خود داشته باشند از طرف دیگر  فرصتی را برای علاقه مندان به کار در این بخش فراهم می کند و دیگران را از فرصت های شغلی در این صنعت آگاه می کند .

فدراسیون بین المللی حسابداران (IFAC) دوم تا هشتم دسامبر را بعنوان هفته حسابداری نام گذاری کرده است. این رویداد و نامگذاری در سی امین سالگرد تاسیس آیفک یعنی 15 آذر ماه انجام گردید. نشست بزرگان حسابداری در ایران از جمله مدیران جامعه حسابدارن رسمی ایران و انجمن حسابداران خبره ایران موجب نامگذاری  15 آذر ماه به نام روز حسابدار شد.

اهمیت حسابداران و روز جهانی حسابدار

درست مانند هر حرفه دیگری، حسابداری نیز دارای نکات مثبتی است که باید در نظر گرفته شود. در روز جهانی حسابداری، هدف یادآوری زحمات و اهمیت حسابداران و مشارکت آنها در اجرای روان هر کسب و کار است. حسابداران بعنوان یک چرخ دنده حیاتی در کسب و کار معرفی می‌شوند. این را میتوان در مقاله اخیر  Wasp Barcode Technologies نیز مطالعه کرد، چرا که حسابدارن کلید موفقیت مالی کسب و کار شما هستند و در طول سال نظم و بینش مفیدی در خصوص وضعیت مالی و مسیر عملکردی کسب و کار شما را در اختیارتان قرار می‌دهند.

ما در اکانتیک به حسابداری تخصصی رستوران می‌پردازیم و این توفیق برای ما حاصل شده تا تعداد زیادی از حسابداران متخصص و پر تلاش را در کنار خود داشته باشیم و در این روز یعنی 15 آذر ماه باری دیگر از زحمات همکاران خود قدردانی نموده و اهمیت و ارزش این عزیزان را برای اکانتیک به آنها یادآور شدیم.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *