حساباتو تیک کن

خیابان ولیعصر - روبروی پارک ملت - برج سایه - طبقه هفتم - واحد یک

Search
Close this search box.

انواع گزارش‌ های مالی رستوران

انواع گزارش‌ های مالی رستوران شاخص

گزارش‌ های مالی رستوران چیست؟ و چه مواردی در آن دارای اهمیت می باشد؟

گزارش‌ های مالی رستوران و تهیه آن نیاز به یک مدیر مالی دارای تخصص و تجربه دارد. در دنیای امروز که سود و زیان به صورت لحظه ای رقم می خورد داشتن گزارش مالی از کسب و کار می تواند کار آمد ظاهر شود. در گزارش های مالی رستوران که یک فرآیند دقیق دارد مواردی همچون لیست بدهکاران، لیست اموال و موجودی و لیست بستانکاران ذکر می گردد.

گزارش های مالی می تواند در دوره های مختلفی آماده شود. این گزارش ها می تواند یک روزه، سه ماهه و یا یک ساله آماده شوند. تهیه این گزارش سبب می گردد تا افراد با استفاده از آن هزینه های خود را کمتر، و سود رستوران خود را افزایش دهند.

گزارش‌ های مالی رستوران از جمله رایج ترین بخش های حسابداری رستوران می باشد. علاوه بر رستوران، کسب و کار های دیگر نیز دارای گزارش های مختلف هستند. هدف این گزارش به صورت خلاصه و مفید، مشخص شدن درآمد رستوران، هزینه هایی که صرف کرده و سود و زیان آن می باشد.

علاوه بر موارد فوق باید گفت که گزارش‌ های مالی رستوران مالیات آن را نیز محاسبه می کند.

ارائه گزارش های مالی به روش های مختلفی صورت می گیرد. هر کدام از روش هایی که برای گزارش‌ های مالی رستوران به کار گرفته می شود دارای ویژگی های منحصر به فردی است. افراد می توانند حسابداری رستوران خود را با روش های مختلفی انجام دهند. نکته ای که باید ذکر شود مربوط به الزام انجام این کار است. به هیچ عنوان اقدامات مربوط به آماده کردن گزارش های مالی رستوران خود را با بی دقتی انجام ندهید چرا که ممکن است عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

 

انواع گزارش‌ های مالی رستوران

برای ارائه گزارش های مالی رستوران ها دو روش وجود دارد. روش نقدی و تعهدی که هر کدام از آن ها مزیت ها و معایب مخصوص به خود را دارند. برای رستوران هایی که درآمد سالانه آن ها بالا تر از 2 میلیارد تومان می باشد روش تعهدی مناسب تر می باشد. همچنین برای رستوران های کوچک و محلی استفاده از شیوه نقدی پیشنهاد می شود.

گزارش های مالی مربوط به رستوران هایی که از روش تعهدی برای حسابداری مجموعه خود استفاده می کنند دقیق تر و متداول تر می باشد. معمولا این رستوران ها سفارشات خود را از مشتریان می گیرند و سفارش سریع ندارند و دریافت هزینه های مربوط به تامین سفارشات با توجه به قوانین رستوران دیر تر صورت می گیرد. این نوع رستوران داری مشکلات خود را دارد اما مشتریان وفا دار پرورش می دهد و دارای مزیت های زیادی است.

میزان خطای به وجود آمده در روش تعهدی برای آماده کردن گزارش‌ های مالی رستوران های فوق بسیار کم تر می باشد.

انواع گزارش‌ های مالی رستوران 1

مزیت ها و معایب ارائه صورت های مالی رستوران توسط یک حسابدار

زمانی که افراد اقدام به استخدام یک حسابدار جهت آماده سازی گزارش‌ های مالی رستوران می کنند با مزیت ها و معایبی رو به رو می شوند. برای مثال یکی از بهترین مزیت های تهیه صورت های مالی یک رستوران توسط حسابدار، ثبت لحظه ای اسناد می باشد.

مورد دیگری که می بایست در ارتباط با مزیت های برخورداری یک رستوران از حسابدار مربوط به در دسترس بودن تمامی اسناد و انواع گزارش های بدهکاران و بستانکاران می باشد. افراد در هر لحظه که بخواهند می توانند به این مدارک و اسناد دسترسی داشته باشند.

مورد دیگری که می بایست در ارتباط با مزیت های این مورد ذکر گردد مربوط به دسترسی به موجودی کالا ها و انبار می باشد. همچنین گفتنی است که که اگر صورت های مالی توسط یک حسابدار تنظیم گردد شاهد کاهش مغایرت های مختلف خواهید بود.

زمانی که گزارش‌ های مالی رستوران توسط یک فرد متخصص تهیه می شود تسلط به امور مالی رستوران نیز بیش تر می شود. افراد در صورتی که می خواهند بر روی کسب و کار خود تسلط کامل داشته باشند بهتر است برای هر کاری متخصص آن را استخدام نمایند.

از معایب داشتن یک حسابدار خبره در رستوران می توان به هزینه های مربوط به حقوق این پست و دستمزد آن اشاره کرد. دستمزد هر حسابدار با توجه به تجربه و دانشی که دارد مشخص می شود و منحصر به فرد است.

از دیگر معایب این موضوع می توان به شک و شبه های مربوط به کارکرد صحیح و تنظیم درست گزارش‌ های مالی رستوران توسط حسابدار اشاره کرد.

صرف زمان بسیار زیاد برای پیدا کردن فرد مورد نظر، عدم وجود کار در رستوران های کوچک و هزینه های مربوط به بیمه و تجهیزات از جمله دیگر معایبی است که می توان به آن ها اشاره کرد.

سود و زیان رستوران  موضوع بسیار مهمی می باشد و توصیه می گردد در این مورد سهل انگاری به عمل نیاید.

همچنین بخوانید: صورت سود و زیان رستوران چیست؟

مشکلات موجود برای تهیه گزارش‌ های مالی رستوران و حسابداری در این صنف

زمانی که افراد صاحب یک رستوران هستند نیاز دارند تا گزارش‌ های مالی رستوران به بهترین شکل ممکن تنظیم شود. ممکن است فردی که برای این کار انتخاب شده است دچار سهل انگاری گردد و تمام حساب و کتاب های مربوط به این کار را به صورت غلط انجام دهد.

ممکن است در هنگام انتخاب یک حسابدار خبره دچار اشتباه شوید و یک فردی که شایستگی ندارد را انتخاب کنید. همین مورد می تواند مشکلات بسیار زیادی را برای شما به وجود بیاورد.

پرداخت حقوق بسیار بالا برای تنظیم گزارش‌ های مالی رستوران ممکن است برای شما دردسر ساز شود.

انواع گزارش‌ های مالی رستوران 3

جمع بندی

گزارش‌ های مالی رستوران امروزه به روش های مختلف آماده می شود و دارای اهمیت بسیار زیادی است. افراد می بایست بر روی این موضوع تسلط داشته باشند و بر طبق این گزارش ها تصمیمات لازم جهت رشد کسب و کار خود را بگیرند.

افراد می بایست با دقت کامل و به بهترین شکل ممکن اقدام به تنظیم گزارش‌ های مالی رستوران خود نمایند. در غیر این صورت با مشکلاتی رو به رو خواهند شد که ممکن است جبران آن ها به سختی امکان پذیر باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *